loading...

اکسترا بلاگ

بازدید : 41
چهارشنبه 3 آذر 1400 زمان : 13:22

معرفي 4 مدل از صفحات باتري ماشين

8 نوع باتري خودرو

قبل از اينکه به انواع مختلف بپردازيم، مهم است که توجه داشته باشيم که چرا در وهله اول انواع بسيار زيادي وجود دارد و کارشناسان تليسان قصد دارند تا مهم ترين و به روز تريم صفحات را براي شما به تحرير در بياورند.

تا حد زيادي به قدرت بستگي دارد.

به ياد داشته باشيد، خودروهاي مدرن نيازهاي برق متفاوتي دارند.

به اين ترتيب، باتري‌هاي خودرو نيز متناسب با اين نيازها متفاوت هستند.

اکنون، بياييد به ? نوع رايج از باتري‌هاي خودرو که امروزه در دسترس هستند، بپردازيم:

d5_8lw8.jpg

1. باتري سرب اسيدي غرق شده (سلول مرطوب)

باتري سرب اسيدي قديمي ترين نوع باتري خودرو است و بسيار رايج و مقرون به صرفه است. به آن باتري SLI نيز مي گويند که مخفف عبارت «استارت، سبک، سنگين» است.

باتري سيل شده يک باتري سلول مرطوب است. معمولاً از 6 سلول با محلول الکتروليت مايع اسيد سولفوريک و آب ساخته شده و ولتاژ 12.6 ولت را در شارژ کامل تامين مي کند.

اين باتري قابل اعتماد براي راه اندازي موتورها است و انرژي الکتريکي کافي براي تامين انرژي لوازم جانبي استاندارد خودرو را فراهم مي کند. با اين حال، محلول الکتروليت بايد به صورت دوره‌اي پر شود و براي جلوگيري از ريختن آن بايد به صورت عمودي نصب شود.

اين باتري سلول مرطوب همچنين در صورتي که کمتر از 50 درصد از عمق تخليه (DoD) خود تخليه شود، عمر باتري را کاهش مي دهد.

2. باطري نقره اي کلسيمي

اين نوع باتري به عنوان پيشرفتي نسبت به فناوري باتري هاي سيل شده طراحي شده است. اين باتري هنوز يک باتري سرب اسيد با محلول الکتروليت است، اما از صفحات سرب-کلسيم-نقره به جاي صفحات سرب-آنتيموان در باتري هاي معمولي استفاده مي کند و ما متخصصين برقي خودرو در تليسان پيشنهاد صفحات سيلد را ميکنيم

معمولاً مهر و موم شده و بدون تعمير و نگهداري است.

باتري کلسيم نقره اي در برابر خوردگي مقاوم تر و در دماهاي بالا انعطاف پذيرتر است، بنابراين در آب و هواي گرم عمر طولاني تري دارد

با اين حال، باتري کلسيم نقره اي به ولتاژ شارژ بالاتري نياز دارد و مي تواند به سرعت در اثر سولفاته شدن (آسيب به صفحات باتري) خراب شود.

3. باتري غرق‌شده پيشرفته (EFB)

باتري اي اف بي يک باتري سلول مرطوب بهينه شده و با کارايي بالاتر است. از محلول الکتروليت مايع استفاده مي کند، اما يک باتري مهر و موم شده است که به گونه اي طراحي شده است که دو برابر دوچرخه سواري را تحمل کند.

باتري اي اف بي مي تواند حدود 85000 ميل لنگ موتور را در مقايسه با 30000 باطري معمولي توليد کند. اين به عنوان يک گزينه پايين تر براي باتري آ جي ام براي دوام و عملکرد معرفي شد که اغلب در خودروهايي با فناوري استارت ساده استفاده مي شود پيشنهاد دوم تليسان به شما اين محصول است.

4. باتري سلول ژل (سلول خشک)

باتري هاي سلول ژل به عنوان يک نسخه غير قابل ريختن باتري هاي سيل ساخته شدند. آنها نوعي باتري ويرا هستند و به عنوان باتري سلول خشک نيز شناخته مي شوند.

باتري ژل شبيه باتري پر شده است، اما کلسيم جايگزين آنتيموان در صفحات سرب مي شود و سيليس به محلول الکتروليت اضافه مي شود و آن را به ژل تبديل مي کند. عمر چرخه آن افزايش يافته و در برابر لرزش و ضربه مقاوم تر است.

هنوز هم مي‌توانيد باتري ژل را در بازار پيدا کنيد، اما پيشرفت‌ها در باتري‌هاي آجي ام کاربرد آن را محدود کرده است.

در صورتي که قصد خريد باتري ماشين از وب سايت تليسان را داريد ميتوانيد از طريق اين لينک اقدام کنيد.

معرفي 4 مدل از صفحات باتري ماشين

8 نوع باتري خودرو

قبل از اينکه به انواع مختلف بپردازيم، مهم است که توجه داشته باشيم که چرا در وهله اول انواع بسيار زيادي وجود دارد و کارشناسان تليسان قصد دارند تا مهم ترين و به روز تريم صفحات را براي شما به تحرير در بياورند.

تا حد زيادي به قدرت بستگي دارد.

به ياد داشته باشيد، خودروهاي مدرن نيازهاي برق متفاوتي دارند.

به اين ترتيب، باتري‌هاي خودرو نيز متناسب با اين نيازها متفاوت هستند.

اکنون، بياييد به ? نوع رايج از باتري‌هاي خودرو که امروزه در دسترس هستند، بپردازيم:

d5_8lw8.jpg

1. باتري سرب اسيدي غرق شده (سلول مرطوب)

باتري سرب اسيدي قديمي ترين نوع باتري خودرو است و بسيار رايج و مقرون به صرفه است. به آن باتري SLI نيز مي گويند که مخفف عبارت «استارت، سبک، سنگين» است.

باتري سيل شده يک باتري سلول مرطوب است. معمولاً از 6 سلول با محلول الکتروليت مايع اسيد سولفوريک و آب ساخته شده و ولتاژ 12.6 ولت را در شارژ کامل تامين مي کند.

اين باتري قابل اعتماد براي راه اندازي موتورها است و انرژي الکتريکي کافي براي تامين انرژي لوازم جانبي استاندارد خودرو را فراهم مي کند. با اين حال، محلول الکتروليت بايد به صورت دوره‌اي پر شود و براي جلوگيري از ريختن آن بايد به صورت عمودي نصب شود.

اين باتري سلول مرطوب همچنين در صورتي که کمتر از 50 درصد از عمق تخليه (DoD) خود تخليه شود، عمر باتري را کاهش مي دهد.

2. باطري نقره اي کلسيمي

اين نوع باتري به عنوان پيشرفتي نسبت به فناوري باتري هاي سيل شده طراحي شده است. اين باتري هنوز يک باتري سرب اسيد با محلول الکتروليت است، اما از صفحات سرب-کلسيم-نقره به جاي صفحات سرب-آنتيموان در باتري هاي معمولي استفاده مي کند و ما متخصصين برقي خودرو در تليسان پيشنهاد صفحات سيلد را ميکنيم

معمولاً مهر و موم شده و بدون تعمير و نگهداري است.

باتري کلسيم نقره اي در برابر خوردگي مقاوم تر و در دماهاي بالا انعطاف پذيرتر است، بنابراين در آب و هواي گرم عمر طولاني تري دارد

با اين حال، باتري کلسيم نقره اي به ولتاژ شارژ بالاتري نياز دارد و مي تواند به سرعت در اثر سولفاته شدن (آسيب به صفحات باتري) خراب شود.

3. باتري غرق‌شده پيشرفته (EFB)

باتري اي اف بي يک باتري سلول مرطوب بهينه شده و با کارايي بالاتر است. از محلول الکتروليت مايع استفاده مي کند، اما يک باتري مهر و موم شده است که به گونه اي طراحي شده است که دو برابر دوچرخه سواري را تحمل کند.

باتري اي اف بي مي تواند حدود 85000 ميل لنگ موتور را در مقايسه با 30000 باطري معمولي توليد کند. اين به عنوان يک گزينه پايين تر براي باتري آ جي ام براي دوام و عملکرد معرفي شد که اغلب در خودروهايي با فناوري استارت ساده استفاده مي شود پيشنهاد دوم تليسان به شما اين محصول است.

4. باتري سلول ژل (سلول خشک)

باتري هاي سلول ژل به عنوان يک نسخه غير قابل ريختن باتري هاي سيل ساخته شدند. آنها نوعي باتري ويرا هستند و به عنوان باتري سلول خشک نيز شناخته مي شوند.

باتري ژل شبيه باتري پر شده است، اما کلسيم جايگزين آنتيموان در صفحات سرب مي شود و سيليس به محلول الکتروليت اضافه مي شود و آن را به ژل تبديل مي کند. عمر چرخه آن افزايش يافته و در برابر لرزش و ضربه مقاوم تر است.

هنوز هم مي‌توانيد باتري ژل را در بازار پيدا کنيد، اما پيشرفت‌ها در باتري‌هاي آجي ام کاربرد آن را محدود کرده است.

در صورتي که قصد خريد باتري ماشين از وب سايت تليسان را داريد ميتوانيد از طريق اين لينک اقدام کنيد.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : -1

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 69
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 8
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 8
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 27
  • بازدید ماه : 9
  • بازدید سال : 386
  • بازدید کلی : 6663
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی