loading...

اکسترا بلاگ

بازدید : 45
شنبه 14 اسفند 1400 زمان : 18:35

کانال آپارات ماکان آریا پارسا

وقتی ناگهان ایده ای به ذهنتان خطور می کند آشپزی می کنید. شاید اولین صبح که سر کار می روید یا در حین پیاده روی و ورزش!

گام مهم بعدی پس از ارزیابی ایده، تهیه یک چک لیست کامل از تمام کارهایی است که باید انجام دهید. برای اجرای ایده باید چک لیستی از الزامات ارائه دهید. به عنوان مثال، ایده شما ممکن است راه اندازی یک فروشگاه خاص باشد، در این صورت اولین چیزی که باید به آن فکر کنید این است که چگونه سرمایه جذب کنید؟ آیا قصد خرید یا اجاره فروشگاه را دارید؟ هزینه خرید اقلام در فروشگاه چقدر است؟

شاید ایده هایی به ذهنتان خطور کند، و دیدن او که آن را انجام می دهد، واقعاً سرگرم کننده است. ممکن است از اجرای آنها بترسید، غافل از اینکه تجارت بزرگ و اختراعات مهم تاریخی اغلب از این ایده های به ظاهر ساده سرچشمه می گیرند.

ممکن است ایده خوبی باشد، اما ممکن است کارساز نباشد. در واقع، تفاوت های زیادی بین یک ایده کارآفرینانه و یک فرصت کارآفرینی وجود دارد. اغلب این ایده به اندازه کافی خوب و صحیح است، اما اجرای آن با مشکلات زیادی همراه است. بنابراین مهم است که به دنبال فرصت های کارآفرینی باشید.

ایده های شما ارزشمند است. البته این بدان معنا نیست که هر ایده ای که به ذهن شما می رسد ایده خوبی است، بلکه به این معنی است که همان ایده ممکن است پاسخی به چیزی بوده باشد که مدت ها در جستجوی آن بودید و اکنون پاسخ به آن رسیده است. ذهن خود را به نوعی، بنابراین شما باید قدر و ارزش آن ایده ها.

اگر نمی خواهید در این راه شکست بخورید، از تجربیات مدیران ارشد و کارآفرینان استفاده کنید. دکتر ماکان آریا پارسا 36 ساله و مدیرعامل هلدینگ پارس معتقد است زیر گروه خود یکی از افرادی است که این روزها با اجرای درست ایده آموزش الکترونیکی به موفقیت های چشمگیری دست یافته است.

چگونه ایده خود را اجرا کنیم؟

ترس از اجرای ایده های ناب را کنار بگذارید. اگر با برنامه پیش بروید، به آنچه در ذهن دارید دست خواهید یافت. به یاد داشته باشید، اگر شما افکار خود را دنبال نکنید، شخص دیگری این کار را انجام خواهد داد و پس از مدتی ممکن است دلش برای شما تنگ شود!

یک جستجو انجام دهید

اکنون که یک ایده تجاری دارید. وقت آن است که آن را رها کنید و ادامه دهید. اما به چه معنی است؟

ابتدا به این سوال پاسخ دهید: آیا ایده شما پتانسیل موفقیت دارد؟ قبل از هر اقدامی باید امکان سنجی ایده خود را ارزیابی کنید.

برای موفقیت یک کسب و کار کوچک، باید مشکلی را حل کند، نیازی را برآورده کند یا آنچه را که بازار به آن نیاز دارد و می خواهد ارائه دهد. راه های مختلفی برای تعیین نیاز وجود دارد، از جمله تحقیق و آزمون و خطا.

هنگام بررسی بازار باید به سوالات زیر پاسخ دهید:

آیا نیازی به محصولات و خدمات مورد انتظار شما وجود دارد؟

چه کسی به آن نیاز دارد؟

آیا شرکت های دیگری هم اکنون محصولات و خدمات مشابهی را ارائه می دهند؟

رقابت با آنها چگونه است؟

چگونه کسب و کار شما جایگاه خود را در بازار پیدا خواهد کرد؟

یک چک لیست تهیه کنید

دکتر آریا پارسا به عنوان یک مشاور حرفه ای بازرگانی نیز شناخته می شود. او به توانایی خود در کمک به افرادی که تازه شروع کرده اند با توصیه های لازم افتخار می کند. او حتی از تخصص مدیران ارشد برای رشد کسب و کار خود استفاده کرد.

برند خود را انتخاب و ثبت کنید

ممکن است پس انداز داشته باشید تا خودتان این کار را انجام دهید یا ممکن است نیاز به درخواست وام داشته باشید. اما بعد از پایتخت باید به سراغ مجوزهای قانونی رفت. اخذ مجوزهای لازم نیز باید در این چک لیست گنجانده شود. سپس به نیروی انسانی، منابع ویژه و ... نیاز دارید. وقت آن است که آنها را آماده کنیم.

طرح

برای اجرای یک ایده به یک نقشه راه دقیق نیاز دارید. داشتن یک طرح تجاری می تواند ایده شما را از راه اندازی تا رشد کسب و کار هدایت کند. داشتن چنین برنامه ای برای همه مشاغل جدید ضروری است.

یک برند خوب می تواند کسب و کار شما و ابعاد آن را به خوبی نشان دهد، پس در انتخاب آن بسیار دقت کنید. هنگام بررسی گزینه های برندسازی، تمام معانی ممکن را در نظر بگیرید، سپس نام مورد نظر خود را انتخاب کنید. هنگامی که بهترین نام را انتخاب کردید، باید بررسی کنید که آیا در حال حاضر کسب و کاری با آن نام وجود دارد یا خیر. اگر نه، نام داده شده را وارد کنید.

تیم خود را آماده کنید

شما می توانید با مشاوره و راهنمایی کارشناسان از این طریق برنامه ای برای خود تعریف کنید. همانطور که در مرحله آماده سازی چک لیست گفتیم، حتما مشخص کنید که قصد دارید اسپانسر داشته باشید یا پس انداز خودتان برای تامین سرمایه لازم. یا حتی ممکن است لازم باشد از کسی وام بگیرید.

یک ساختار تجاری را انتخاب کنید.

https://www.aparat.com/drmacanariaparsa/

آیا می خواهید شرکت شما مالکیت خصوصی یا شرکتی باشد؟ شرکت با مسئولیت محدود یا شرکت سهامی؟

در واقع هویتی که برای کسب و کار خود انتخاب می کنید بر نام کسب و کار، مسئولیت های شما و نحوه پرداخت مالیات شما تأثیر می گذارد. با گذشت زمان، با رشد و تغییر کسب و کار شما، ساختار آن ممکن است با ارزیابی مجدد تغییر کند. پس بد نیست با این همه پیچیدگی با یک مشاور کسب و کار حرفه ای مشورت کنید.

اگر می خواهید کارمندانی را استخدام کنید، اکنون زمان شروع است. ابتدا هر موقعیت شغلی و مسئولیت را به درستی طراحی و تعریف کنید. سپس افراد و کارشناسان مناسب را برای این کار با دقت انتخاب کنید.

کسب و کار خود را تبلیغ کنید

کانال آپارات ماکان آریا پارسا

وقتی ناگهان ایده ای به ذهنتان خطور می کند آشپزی می کنید. شاید اولین صبح که سر کار می روید یا در حین پیاده روی و ورزش!

گام مهم بعدی پس از ارزیابی ایده، تهیه یک چک لیست کامل از تمام کارهایی است که باید انجام دهید. برای اجرای ایده باید چک لیستی از الزامات ارائه دهید. به عنوان مثال، ایده شما ممکن است راه اندازی یک فروشگاه خاص باشد، در این صورت اولین چیزی که باید به آن فکر کنید این است که چگونه سرمایه جذب کنید؟ آیا قصد خرید یا اجاره فروشگاه را دارید؟ هزینه خرید اقلام در فروشگاه چقدر است؟

شاید ایده هایی به ذهنتان خطور کند، و دیدن او که آن را انجام می دهد، واقعاً سرگرم کننده است. ممکن است از اجرای آنها بترسید، غافل از اینکه تجارت بزرگ و اختراعات مهم تاریخی اغلب از این ایده های به ظاهر ساده سرچشمه می گیرند.

ممکن است ایده خوبی باشد، اما ممکن است کارساز نباشد. در واقع، تفاوت های زیادی بین یک ایده کارآفرینانه و یک فرصت کارآفرینی وجود دارد. اغلب این ایده به اندازه کافی خوب و صحیح است، اما اجرای آن با مشکلات زیادی همراه است. بنابراین مهم است که به دنبال فرصت های کارآفرینی باشید.

ایده های شما ارزشمند است. البته این بدان معنا نیست که هر ایده ای که به ذهن شما می رسد ایده خوبی است، بلکه به این معنی است که همان ایده ممکن است پاسخی به چیزی بوده باشد که مدت ها در جستجوی آن بودید و اکنون پاسخ به آن رسیده است. ذهن خود را به نوعی، بنابراین شما باید قدر و ارزش آن ایده ها.

اگر نمی خواهید در این راه شکست بخورید، از تجربیات مدیران ارشد و کارآفرینان استفاده کنید. دکتر ماکان آریا پارسا 36 ساله و مدیرعامل هلدینگ پارس معتقد است زیر گروه خود یکی از افرادی است که این روزها با اجرای درست ایده آموزش الکترونیکی به موفقیت های چشمگیری دست یافته است.

چگونه ایده خود را اجرا کنیم؟

ترس از اجرای ایده های ناب را کنار بگذارید. اگر با برنامه پیش بروید، به آنچه در ذهن دارید دست خواهید یافت. به یاد داشته باشید، اگر شما افکار خود را دنبال نکنید، شخص دیگری این کار را انجام خواهد داد و پس از مدتی ممکن است دلش برای شما تنگ شود!

یک جستجو انجام دهید

اکنون که یک ایده تجاری دارید. وقت آن است که آن را رها کنید و ادامه دهید. اما به چه معنی است؟

ابتدا به این سوال پاسخ دهید: آیا ایده شما پتانسیل موفقیت دارد؟ قبل از هر اقدامی باید امکان سنجی ایده خود را ارزیابی کنید.

برای موفقیت یک کسب و کار کوچک، باید مشکلی را حل کند، نیازی را برآورده کند یا آنچه را که بازار به آن نیاز دارد و می خواهد ارائه دهد. راه های مختلفی برای تعیین نیاز وجود دارد، از جمله تحقیق و آزمون و خطا.

هنگام بررسی بازار باید به سوالات زیر پاسخ دهید:

آیا نیازی به محصولات و خدمات مورد انتظار شما وجود دارد؟

چه کسی به آن نیاز دارد؟

آیا شرکت های دیگری هم اکنون محصولات و خدمات مشابهی را ارائه می دهند؟

رقابت با آنها چگونه است؟

چگونه کسب و کار شما جایگاه خود را در بازار پیدا خواهد کرد؟

یک چک لیست تهیه کنید

دکتر آریا پارسا به عنوان یک مشاور حرفه ای بازرگانی نیز شناخته می شود. او به توانایی خود در کمک به افرادی که تازه شروع کرده اند با توصیه های لازم افتخار می کند. او حتی از تخصص مدیران ارشد برای رشد کسب و کار خود استفاده کرد.

برند خود را انتخاب و ثبت کنید

ممکن است پس انداز داشته باشید تا خودتان این کار را انجام دهید یا ممکن است نیاز به درخواست وام داشته باشید. اما بعد از پایتخت باید به سراغ مجوزهای قانونی رفت. اخذ مجوزهای لازم نیز باید در این چک لیست گنجانده شود. سپس به نیروی انسانی، منابع ویژه و ... نیاز دارید. وقت آن است که آنها را آماده کنیم.

طرح

برای اجرای یک ایده به یک نقشه راه دقیق نیاز دارید. داشتن یک طرح تجاری می تواند ایده شما را از راه اندازی تا رشد کسب و کار هدایت کند. داشتن چنین برنامه ای برای همه مشاغل جدید ضروری است.

یک برند خوب می تواند کسب و کار شما و ابعاد آن را به خوبی نشان دهد، پس در انتخاب آن بسیار دقت کنید. هنگام بررسی گزینه های برندسازی، تمام معانی ممکن را در نظر بگیرید، سپس نام مورد نظر خود را انتخاب کنید. هنگامی که بهترین نام را انتخاب کردید، باید بررسی کنید که آیا در حال حاضر کسب و کاری با آن نام وجود دارد یا خیر. اگر نه، نام داده شده را وارد کنید.

تیم خود را آماده کنید

شما می توانید با مشاوره و راهنمایی کارشناسان از این طریق برنامه ای برای خود تعریف کنید. همانطور که در مرحله آماده سازی چک لیست گفتیم، حتما مشخص کنید که قصد دارید اسپانسر داشته باشید یا پس انداز خودتان برای تامین سرمایه لازم. یا حتی ممکن است لازم باشد از کسی وام بگیرید.

یک ساختار تجاری را انتخاب کنید.

https://www.aparat.com/drmacanariaparsa/

آیا می خواهید شرکت شما مالکیت خصوصی یا شرکتی باشد؟ شرکت با مسئولیت محدود یا شرکت سهامی؟

در واقع هویتی که برای کسب و کار خود انتخاب می کنید بر نام کسب و کار، مسئولیت های شما و نحوه پرداخت مالیات شما تأثیر می گذارد. با گذشت زمان، با رشد و تغییر کسب و کار شما، ساختار آن ممکن است با ارزیابی مجدد تغییر کند. پس بد نیست با این همه پیچیدگی با یک مشاور کسب و کار حرفه ای مشورت کنید.

اگر می خواهید کارمندانی را استخدام کنید، اکنون زمان شروع است. ابتدا هر موقعیت شغلی و مسئولیت را به درستی طراحی و تعریف کنید. سپس افراد و کارشناسان مناسب را برای این کار با دقت انتخاب کنید.

کسب و کار خود را تبلیغ کنید

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : -1

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 69
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 10
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 8
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 29
  • بازدید ماه : 11
  • بازدید سال : 388
  • بازدید کلی : 6665
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی